Lisätiedot osoittimesta
Koki palvelun tiedonkulun sujuvaksi, (%) sosiaalipalveluita käyttäneistä
Tekijä | Tilastovuodet |
---|---|
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) | 2018 |
Tietosisältö |
---|
Perustuu kysymykseen: "Miten seuraavat väittämät kuvaavat kokemuksianne sosiaalipalveluista 12 viime kuukauden ajalta? Arvioikaa viimeksi käyttämäänne palvelua." Kysymyspatterin alakohtina esitettiin mm. 'asiani hoidettiin sujuvasti ja tieto kulki ammattilaisten välillä'. Vastausvaihtoehtoina esitettiin: 1) aina, 2) useimmiten, 3) joskus, 4) ei koskaan, 5) ei koske minua (en ole käyttänyt sosiaalipalveluja). Tarkastelussa ovat ne vastaajat, jotka ovat valinneet vaihtoehdon 1) aina ja jotka ovat käyttäneet sosiaalipalveluja. Osuuksille on laskettu 95 % luottamusvälit huomioiden otanta-asetelma. |
Luokitukset |
|
Tietolähteet |
|
Rajoitukset |
Tuloksen varmuuteen vaikuttaa se, että aineisto on tuotettu otostutkimusaineistosta, jossa esiintyy vastauskatoa. Vastauskatoa on korjattu tuloksista painokertoimien avulla. Vuosina 2010 - 2017 toteutetuissa otostutkimuksissa osallistumisaktiivisuus vaihteli ikäryhmittäin ja alueittain välillä 72 - 33 %. Indikaattorin tulkinnassa täytyy ottaa huomioon, että kyseessä on vastaajan itse ilmoittamat tiedot. Lisätietoja: Tilastoraportti |
Lisätiedot |
|